Do zadań na stanowisku należy w szczególności:
- ścisła współpraca z komórkami organizacyjnymi archiwizującymi swoje dokumenty w Archiwum Zakładowym,
- przejmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych,
- prowadzenie ścisłej ewidencji archiwizowanych dokumentów,
- udostępnienie przechowywanej dokumentacji osobom do tego upoważnionym,
- przestrzeganie przepisów normujących okresy archiwizowania dokumentów różnego rodzaju,
- udzielenie wyczerpujących informacji osobom zainteresowanym archiwizowaną dokumentacją,
- sporządzanie sprawozdań z rocznej działalności Archiwum Zakładowego - uwzględniając ilość przyjętej, udostępnionej, wypożyczonej i wybrakowanej dokumentacji oraz stan wykonania planu pracy za rok sprawozdawczy,
- przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego,
- inicjowanie brakowania dokumentacji nie archiwalnej, udział w komisyjnym jej brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę, po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego.