Dział Obsługi Kontrahentów Zewnętrznych obejmuje w szczególności swym zakresem:
- Monitorowanie i nadzorowanie realizacji umów z kontrahentami zewnętrznymi w zakresie przekazanych usług niemedycznych na zewnątrz,
- Zapewnienie prawidłowego przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi współpracującymi z kontrahentami zewnętrznymi,
- Przygotowywanie postępowań przetargowych w zakresie usług niemedycznych,
- Nadzór nad prawidłową realizacją zawartych umów w szczególności w zakresie usług żywienia pacjentów, prania, naprawy samochodów itp. w tym:
- organizacja procesu żywienia pacjentów,
- kontrola jakości wykonywania usług żywienia, prania, napraw itp. przyjmowanie,
- kontrolowanie i zatwierdzanie faktur od kontrahentów zewnętrznych,
- Nadzór nad Stacją Kontroli Pojazdów,
- Pozyskiwanie sponsorów i środków finansowych krajowych i UE,
- Monitorowanie rynku programów finansowanych ze środków UE oraz z funduszy krajowych, skierowanych do zakładów opieki zdrowotnej, jednostek samorządu terytorialnego oraz podległych im jednostek, stowarzyszeń, a także pracowników służby zdrowia i kadry zarządzającej,
- Opracowywanie analiz rynku w kontekście pozyskiwania przez Szpital nowych źródeł finansowania,
- Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i kompletowanie załączników przy współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi,
- Wdrażanie, promocja i monitoring projektów realizowanych przez Szpital,
- Współpraca w rozliczaniu projektów realizowanych przez Szpital,
- Współtworzenie polityki umożliwiającej pozyskiwanie dodatkowych źródeł finansowych,
- Pozyskiwanie sponsorów,
- Realizowanie zadań z zakresu współpracy Szpitala z instytucjami sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego,
- Organizacja i udział w konferencjach, wystawach, targach dotyczących ochrony zdrowia i promocji Szpitala,
- Prowadzenie działań marketingowych pod kątem działalności gospodarczej Szpitala,
- Współudział w kreowaniu zmian organizacyjnych Szpitala,
- Budowanie dobrych relacji z kontrahentami.