Zadania związane z wykonywaniem ewidencji zdarzeń gospodarczych i przestrzeganiem zapisów ustawy o rachunkowości, prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej oraz wszelkich rozliczeń z pracownikami wynikającymi ze stosunku pracy lub wynikających z dodatkowych umów zawartych z pracownikami, a w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami prawa, w celu uzyskania rzetelnego i jasnego obrazu stanu i sytuacji finansowej jednostki,
- sprawdzanie dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym,
- dekretacja dowodów księgowych,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych z wykorzystaniem użytkowanych systemów komputerowych,
- ujmowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych podlegających ewidencji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości i wewnętrznych uregulowaniach,
- obsługa obrotu gotówkowego i bezgotówkowego,
- ewidencja i monitoring rozrachunków: z dostawcami, odbiorcami, pracownikami oraz publiczno-prawnych,
- prowadzenie ewidencji kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym wg typów działalności i ich rozliczenie według miejsca powstania,
- ewidencjonowanie przychodów i kosztów ich uzyskania z podziałem na typy działalności: podstawowej, finansowej i pozostałej operacyjnej, z uwzględnieniem przepisów podatkowych dla celów sporządzania deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych,
- ewidencjonowanie funduszy i rezerw,
- nadzór i kontrola księgowości analitycznej, uzgadnianie zapisów analitycznych z kontami syntetycznymi,
- analiza kont rachunkowych i naliczanie odsetek za zwłokę w zapłacie należności,
- przygotowywanie dokumentacji w celu windykacji należności dla Radcy Prawnego,
- sporządzanie przelewów, wystawianie czeków gotówkowych oraz rozliczanie z pobranych czeków,
- rozliczanie delegacji służbowych oraz zaliczek,
- prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem, obsługą i spłatą kredytów bankowych i pożyczek,
- prowadzenie ewidencji dla celów podatku VAT oraz sporządzanie deklaracji podatkowych VAT,
- kontrola wystawianych przez komórki organizacyjne faktur,
- zapewnienie terminowego rozliczenia podatków, opłat i innych obciążeń z Budżetu Państwa - ewidencja tych rozliczeń,
- sporządzanie okresowej i rocznej sprawozdawczości finansowej, w terminach określonych przepisami,
- prowadzenie bieżących przychodów i rozchodów magazynów, materiałów medycznych i niemedycznych,
- bieżąca kontrola i analiza prawidłowości prowadzenia zapasów magazynowych,
- prowadzenie ewidencji wartościowej dla towarów wydawanych i przyjmowanych z magazynu Apteki Szpitalnej,
- uzgadnianie kwartalne stanów zapasów ewidencji księgowej ze stanami magazynowymi,
- rozliczanie inwentaryzacji zapasów magazynowych. Uzgadnianie i sporządzanie różnic inwentaryzacyjnych, ewidencja rozliczeń z tytułu niedoborów, szkód i nadwyżek,
- obsługa pracowniczej kasy zapomogowo - pożyczkowej,
- rozliczanie finansowe dotacji,
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej rzeczowych składników majątku trwałego zgodnie z instrukcją kontroli i obiegu dokumentów księgowych w module środki trwałe,
- prowadzenie ewidencji ilościowej niskowartościowych środków trwałych,
- sporządzanie rocznego planu amortyzacji i jego aktualizacja,
- wprowadzanie stawek amortyzacyjnych ustalonych przez komisję do odbioru środków trwałych i wartości niematerialnych prawnych oraz naliczanie amortyzacji,
- współpraca z biegłym rewidentem badającym sprawozdanie finansowe Szpitala,
- gromadzenie, przechowywanie dowodów księgowych,
- terminowe, dokładne i bezbłędne sporządzanie czytelnych list płac, deklaracji podatkowych i innych wymaganych przepisami prawa w tym w szczególności deklaracji w zakresie ubezpieczeń społecznych,
- naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowniczych i rozliczanie się z Urzędem Skarbowym,
- naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne, sporządzanie raportów ZUS, RCA, RSA, RZA, oraz deklaracji DRA,
- dokonywanie korekt deklaracji rozliczeniowych wystawianych przez ZUS,
- sporządzanie i dostarczanie pracownikom druków "Raporty miesięczne - ZUS RMUA" lub w innej formie przewidzianej przepisami,
- terminowe i prawidłowe rozliczanie rachunków do umów zleceń,
- terminowe i dokładne przygotowywanie przelewów z tytułu poborów oraz podatków i składek na ubezpieczenie społeczne oraz z tytułu potrąceń z listy płac,
- przygotowywanie wydruków bądź dekretów w formie elektronicznej dla pozostałych komórek, stanowiących materiał do dalszej analizy, np. zestawienia list płac, zestawienia kosztów itp.,
- terminowe i bezbłędne sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych w zakresie wynagrodzeń,
- prawidłowe, dokładne i terminowe potrącanie z wynagrodzeń zajęć komorniczych oraz innych kwot zadeklarowanych przez pracowników,
- archiwizowanie akt stanowiących dokumentację płacową i zasiłkową,
- udzielanie prawidłowej i wyczerpującej informacji o sposobie naliczenia poborów,
- sporządzanie rzetelnych informacji o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla celów emerytalno-rentowych oraz do obliczenia kapitału początkowego,
- sporządzanie wszelkich innych sprawozdań, rozliczeń i uzgodnień wg potrzeb,
- prowadzenie na bieżąco zestawień i rozliczeń z ZUS,
- wydawanie i potwierdzanie zaświadczeń o zarobkach,
- sporządzanie "Informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy" - PIT- 11 i PIT - 40 na koniec każdego roku księgowego,
- prowadzenie ewidencji wyposażenia w odzież ochronną i roboczą oraz obuwia.
Księgowość:
tel. (16) 677 50 43
(16) 677 50 44
(16) 677 50 45
(16) 677 50 46
(16) 677 50 47
(16) 677 50 48
Płace:
tel. (16) 677 50 40
(16) 677 50 37
(16) 677 50 65
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.